mandag 6. august 2012

Ganske flink....

Har faktisk vært ganske flink med maten i det siste, selv om jeg ikke har skrevet noe her. Har fortsatt ikke gått ned noe å snakke om i vekt, men har klart å holde meg under 90 kg og det har vært et delmål. Jeg har også bestilt time på Hexeberg-klinikken og må si at det gleder jeg meg veldig til. Håper å få en åpenbaring og vips har jeg gått ned 20 kg. Tenk om det hadde vært så enkelt....

Jeg la om kostholdet helt da jeg fikk beskjeden om at jeg var insulinresistent den 2 mai. Etter dette har jeg knapt sett på sukker og brød. Det å holde seg unna ting jeg ikke tåler har vært mye lettere enn jeg trodde det skulle bli. Har savnet noe, men har prøvd å finne alternativer. Økonomien min er ikke den beste, så jeg har kjøpt nødvendige ting etterhvert. Synes det er urettferdig at sunn alternativer er mye dyrere enn det alle kan spise. Nå har jeg imidlertid fått en del ting i hus, og har bl.a. begynt å bake. Bakte en slags brownieskake, og den var ganske god. Skal lage den en gang til, men gjøre den litt søtere. Ungene likte også kaken, så da er det bare å prøve igjen. Bakte også brød uten mel. Det var utrolig godt å spise brød og pålegg igjen, så det brødet skal jeg lage flere av!! En ting som ikke var vellykket var pannekake. Mye egg i og kanel - nei takk!! Blir uvel bare ved tanken.

Vekten forandrer seg ikke mye, men noen sier at jeg må være tålmodig. Har tro på at Hexeberg skal hjelpe meg. Gleder meg til fortsettelsen nå....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar